Selamat Datang ke ruangan informasi cahayamylife.com! Semoga bermanfaat untuk semua~

01 Ogos 2011

Home » » Perdebatan Antara Wanita Bertudung dan Tidak

Perdebatan Antara Wanita Bertudung dan Tidak


Saya pasti setiap jawapan yang ringkas dan padat ini sedikit sebanyak memberi kesan kepada kita sama ada lelaki mahupun perempuan. Masing-masing ada aurat masing-masing. 
Ayat yang paling saya suka adalah 'Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam. Ia mengingatkan saya mengenai galasan tugas bahagian dakwah. Terdapat beberapa pelajar memberi alasan tidak mahu hipokrit. Tidakkah mereka sedar bahawa makna wajib tu sangat2 perlu dilakukan walau benci sekalipun. Tidakkah mereka sedar akan kebaikan suruhan itu dan keburukan mereka menidakkannya? Sedangkan para saintis juga menemui kebaikan memakai tudung dari sudut sains. Saya yakin aurat ini sedikit sebanyak memberi kesan kepada kita. Jangan menidakkan kebatinan anda terusik melihat aurat wanita. Melainkan mati pucuk. Tu saya tak tahu. Yang penting, waima lelaki ini kerap melihat aurat wanita sehingga jelak, pastinya merasakan kelainannya apabila dibandingkan dengan yang menutup aurat. Indahnya Islam memelihara maruah kita. Tetapi mudahnya kita menolak suruhanNya.
Ingin sekali saya beri peringatan, dosa bukan ditanggung oleh diri sendiri sahaja. Malahan orang sekeliling kita. Hatta dosa pemimpin kita pun kita yang akan tanggung. Perdana Menteri, Menteri Besar, Ketua Kampung, malahan ketua keluarga tetap kita akan terkena tempiasnya. Sebab tu bala' diturunkan kepada semua. Mana ada tsunami kena pada satu kawasan kecil sahaja. Habis satu negara menjadi padang jarak padang tekukur. Sehingga kita sendiri yang berlainan negara turut terkena tempiasnya.
Ingatan untuk diri saya juga. Sama-samalah kita muhasabah dan perbaiki diri kita.
Wallahu a'lam.Lusa nantikan cara membalas hujah dari seorang yang fasik mengenai bertudung yang telah disediakan oleh Ustaz Shafiee,KT.
p/s:Selamat menunaikan ibadah puasa kepada semua umat Islam di serata dunia. Ramadhan Kareem.

2 kata penuh gaya:

Cahayamylife 6 Januari 2012 pada 9:23 PG  

@scha kaurasa
Komen anda memanggil saya untuk membaca kembali artikel ini.
TQ.
:)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP