Selamat Datang ke ruangan informasi cahayamylife.com! Semoga bermanfaat untuk semua~

26 Februari 2011

Home » , » Saya Diterjah Cikgu Aried!

Saya Diterjah Cikgu Aried!

Sebenarnya sudah basi pun perkara ini tetapi inilah masa yang terluang untuk saya membuat entri mengenai terjahan beliau. Buat pertama kalinya blog ini diterjah. Bukanlah saya menyertai apa-apa contest untuk menjadi antara yang direview. Tidak sama sekali kerana saya TAKUT untuk direview. :D Orang kata boleh upgrade or majukan lagi blog kan. Tapi saya masih belum bersedia untuk direview sesiapa. Walaubagaimanapun, rezeki saya direview pertama kalinya oleh pakar SEO kita, Cikgu Aried. hee~ Bukan senang dapat direview ni sebenarnye lebih-lebih lagi dengan blogger otai seperti Aried ini. Pemilik blog Ar-Rifke yang sentiasa menjadi sumber maklumat dan pucuk pertanyaan ini akan mereview tiga orang terpilih sahaja setiap bulan iaitu tiga orang yang rajin mengomen artikel beliau. Ingat ye, BUKAN SPAM! Beliau cukup pantang bila ada orang SPAM. Kenapa saya berkata demikian? Kerana kerap kali juga beliau sebut tentang SPAM. Yang paling penting, kita sendiri tidak sedar bahawa kita adalah SPAMMER! So, as a conclusion make sure kita komen di tempat yang betul ok? And if that owner not friendly as your friend, maybe anda tidak boleh bersembang di kotak komen. haha. But Cikgu Aried ok je. Boleh lagi nak sembang asal tidak terlalu terkeluar tajuk. Maybe la. Lagipun, siapa yang suka diSPAM ye dak?


[Mengenai review]
Sudah saya bilang bahawa insan yang mereview blog ini adalah pakar SEO, pastinya tumpuan lebih kepada SEO dan saya telah ditangkap. Tangkap what? Of course la beliau dapat mengesan bahawa blog ini tidak mementingkan SEO. Kenapa? Ya, sebagaimana yang cikgu katakan bahawa saya lebih tertumpu kepada penulisan dan artikel. Tambahan lagi, saya tidak tahu apa itu SEO. Anda mahu tahu mengenainya? Sila terjah blog beliau.

Mengenai Alexa Rank
Ranking blog ini semasa direview oleh cikgu Aried lebih kurang awal Februari adalah 1, 271, 912. Dan kini mencapai 1, 187,777. Pastinya ramai yang tertanya-tanya bagaimana kami boleh dapatkan bacaan rank secara tepat walaupun ianya melebihi 1juta. Mudah sahaja. Pastikan anda mempunyai Alexa toolbar. Di mana? Saya pun lupa sebab bulan lepas download. :D Untuk tahu lebih lanjut mengenainya, sila ke blog cikgu math ini.

Pagerank
Pagerank  blog ini adalah 1/10. Pada mulanya saya agak kurang faham apabila beliau mengucapkan tahniah. Almaklumla. SATU. Bukan kita nampak. Rupanya untuk mendapatkan 1/10 itu juga agak payah. Walaubagaimanapun cikgu sudah memberitahu tentang cara untuk mendapatka PR tanpa membeli backlinks. Apa lagi? Terjah ke blog beliau.

So, kesimpulannya, pelbagai maklumat mengenai SEO yang mampu anda peroleh dengan melawat blog milik anak kelahiran bumi Darul Naim ini. Buat wanita di luar sana, beliau masih single tapi tak tahu available lagi atau tidak.hahaha.

0 kata penuh gaya:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP