Selamat Datang ke ruangan informasi cahayamylife.com! Semoga bermanfaat untuk semua~

06 Februari 2010

Home » » Sembuhnya Kaki Yang Patah

Sembuhnya Kaki Yang Patah


بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العلمين. والصلوة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين. وعلى اله وصحبه أجمعين
Dari Amr bin Malik, katanya: "Telah bercerita kepadaku seorang lelaki, saya kira dia termasuk salah seorang daripada sepuluh orang yang dijamin Nabi akan masuk syurga. Lelaki itu berkata: "Kami ada mempunyai satu kumpulan yang ramai anggotanya. Bukan hanya jumlahnya yang ramai, tetapi kami mempunyai peralatan serta persiapan lengkap. Kami mempunyai banyak binatang untuk tunggangan, mempunyai pedang, panah, dan sebagainya. "Setelah disusun rancangan serta persiapan yang rapi, kami semua bersetuju untuk berangkat memerangi musuh-musuh Islam. Kami berangkat meredah padang pasir yang luas. Di tengah perjalanan, tiba-tiba salah seorang anggota kami terjatuh dari kudanya yang menyebabkan tulang pahanya patah. Kami pun cukup risau memikirkannya, apalagi perjalanan mesti segera diteruskan supaya sesuai dengan jadual yang kami rancang. Akhirnya kami biarkan dia di tempat itu bersama kudanya dengan maksud akan kami jumpai semula setelah selesai menggempur musuh."Rupanya setelah kami pergi dia berserah kepada Allah seraya membaca sepotong ayat QuranClick Me~:
فَإِن تَوَلَّوا فَقُلْ حَسْبِىَ الله لآ إلهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ العَظِيمِ
Ertinya: Maka jika mereka berpaling, katakanlah: "Cukuplah Allah bagiku;tidak ada Tuhan selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakkal( berserah ), dan Dia adalah Tuhan yang memiliki Arasy yang agung." ( التوبة : 129)
"Tidak lama setelah dibacakan, rasa sakitnya beransur hilang. Katanya dia berdiri dan menggerak-gerakkan kakinya untuk memastikan sama ada kakinya sudah sembuh atau sebaliknya.Sesudah jelas tidak ada rasa sakit lagi, dia naik ke atas kudanya kemudian berjalan mengikuti jejak kami. Akhirnya dia dapat menjumpai dan turut perang membantu kami"

0 kata penuh gaya:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP