Selamat Datang ke ruangan informasi cahayamylife.com! Semoga bermanfaat untuk semua~

13 Januari 2012

Home » , » Kes Rompakan di Rumah Wardina

Kes Rompakan di Rumah Wardina

Anda sudah baca artikel yang ditulis oleh Wardina Safiyyah sendiri mengenai kes rompakan yang berlaku di rumahnya baru-baru ini? Secara jujurnya, kisah yang dicoretkannya sangat meruntun hati, bergenang air mata saya. Pelbagai musibah menimpa insan yang kuat ini, sangat menguji keimanan menambahkan ketaqwaan mereka kepada Allah. InsyaAllah. Walaupun perasaan trauma itu masih membelenggu mereka sekeluarga, saya yakin Dia akan menggembirakan mereka dengan caraNya. Sebenarnya saya sangat tersentuh tatkala membaca perenggan ini.

Sekali lagi selimut saya ditarik, seorang lagi lelaki bertopeng bertanya “Barang kemas mana?” Ikhwan berkata“Jangan sentuh dia, dia tak ada tudung” MasyaAllah, begitulah suami saya menjaga kehormatan saya. Dalam saat ini pun dia tidak mahu sesiapa pun melihat ‘hak’nya. Saya amat berbesar hati ketika itu. Maka kerana itulah luluh jantungnya melihat gambar saya dahulu di’post’ sesuka hati di alam maya. Kasihanilah saya dan dia. Janganlah buat begitu lagi ya? Pelihara aib orang lain supaya aib anda dan keluarga juga dijaga. Percayalah janji Allah itu benar, ini bukan janji manusia. 

Allahu Akbar! 'Hak' yang harus dijaga. Sangat bertuah Wardina dikurniakan Ikhwan. Ingatlah sayang, aib orang jangan dibuka, hatta aib sendiri. Saya pernah berikan doa agar Allah pelihara aib kita. Tapi jangan sesekali buka keaiban orang lain. Kita tiada hak untuk itu. Sedangkan apa yang kita ada, semuanya milik Dia.

dan ini

Ikhwan mula membaca Ayatul-Kursi dengan nada tinggi. Dia menyuruh Ikhwan diam. Mungkin tergetar juga hatinya. Saya mengikut. Al-Falaq menyusul.
“ Katakanlah wahai Muhammad “Aku berlindung kepada Allah Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk” Dari bencana makhluk-makhluk yang ia diciptakan” “Dan dari bahaya gelap apabila ia masuk” “Dan dari kejahatan makhluk-makhluk yang menghembus-hembus pada simpulan-simpulan” “Dan kejahatan orang yang dengki apabila ia melakukan dengkinya” (Quran, Al-Falaq:1-5)
Saya ,Amna dan Azra membacanya berulang ulang dengan penuh yakin. Akhirnya semua ini milik Allah jua " Ya Allah yang memiliki hati manusia, timbulkanah perasaan gentar dan tidak selesa didalam jiwa mereka " doa saya dalam hati. Saya cuma mampu berserah, dan ketika ini terasa ketawhidan Illahi yang begitu tinggi memuncak di dalam sanubari. Secara tiba-tiba, terdengar motor pak Jaga di luar rumah saya. Perompak menyuruh kami diam. Tidak lama selepas itu, mereka beredar. Rupanya Farah anak gadis Pak Fauzi Marzuki, jiran belakang saya ternampak kelibat penyamun ini dari jendelanya. Dan siapakah yang menggerakkannya untuk nampak rasanya? Ya Benar! Allah SWT.

Allahu Akbar! Tiada yang lain melainkan Allah. Hanya Dia yang mampu memberi pertolongan. Walaubagaimanapun teruskan pembacaan anda tentang kisah ini di facebook Wardina Safiyyah OfficialPage ataupun di website beliau sendiri wardinasafiyyah.com.

p/s:Nak perayaan ni, hati-hati ye semua.
Peringatan untuk diri sendiri juga.

6 kata penuh gaya:

fieda 13 Januari 2012 10:21 PTG  

kagum dgn wardina ni...
geram dgn perompak tu..cepat2 la harapnya tertangkap..

Norhayati Rostam 13 Januari 2012 10:28 PTG  

@fieda
Betul2.
Apa yang mampu kita buat cuma berdoa je la.

Anwar Naim 14 Januari 2012 12:46 PG  

alhamdulillah..nsib x jd apa2..
brani sggh perompak tu.. manusia2..

Mirul 14 Januari 2012 10:21 PG  

Masih terfikir, adakah kita duduk di sebuah negara yang aman?

Norhayati Rostam 16 Januari 2012 11:45 PTG  

@Mirul
Hurm..rasanya yang selamat setakat ni Jepun.
huhu.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP