Selamat Datang ke ruangan informasi cahayamylife.com! Semoga bermanfaat untuk semua~

24 Ogos 2009

Home » , » Proverb cinta

Proverb cinta


Ari ni dalam kelas reading..kitorang kene wat proverb pasal cinta..Cari proverb melayu and tukar kepada inggeris..Ade tiga group yang terdiri daripada dua group perempuan dan satu group lelaki.Ana agak tertarik ngan proverb dak laki yang telah depa translate kan..

Love is like a butterfly,

when you chase it,

it will run away from you,

the faster you want to get it,

the further it will leave you,

So, let it come to you on its own.

Time sesi perbincangan tu, teacher suh translate. So, ana pun cuba la..habis sebut. Depa tepuk tangan lak..Tak tau la pe maksudnye tu..tepuk tangan sebab betul ke sebab salah.haha. Tapi betullah..takde yang salah..

Cinta itu ibarat rama-rama,

Apabila kamu ingin mengejarnya,

Ia akan melarikan diri dari kamu,

Semakin pantas kamu cuba untuk mendapatkannya,

Semakin jauh ia meninggalkan kamu,

Jadi, biarkanlah ia hadir sendiri kepadamu..

Huhu..sebenarnye ana wat bagi lebih sedap sket je..walaupun tak sesedap ayam percik..hihi..nak ubah lagi, takut lari sangat dari yang dorg bagi..huhu

Pas kelas reading, klas listening lak..tapi bkn blajar..ada listening test..huhu..hope dapat gi ke level seterusnye la next sem nanti..

0 kata penuh gaya:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP