Selamat Datang ke ruangan informasi cahayamylife.com! Semoga bermanfaat untuk semua~

25 April 2011

Home » , » Bertudung dari Sudut Sains

Bertudung dari Sudut Sains


Cerita pasal tudung, ramai pun dah yang pakai. Tapi dalam pakai-pakai pun, still tak tutup aurat lagi. Takpelah, sikit-sikit. Yang tak pakai lagi ni, yang aku hairan. Bila la nak pakai eh. Sebenarnya ramai juga model-model yang sedar tentang kelebihan memakai tudung ni, tapi nak buat macam mana kan. Sedikit info aku kongsikan. Info ni aku jumpa dari blog Cite Je Dot Com. So, aku akan paste kan di sini. Terima kasih.
Artikel The Science Behind The Veil di IslamOnline.net tulisan Karima Burns menyebut :
“ Ujian menunjukkan 40-60 % daripada tahap kepanasan badan seseorang hilang melalui kepala jesteru menutupnya terutama di musim sejuk dapat mengawal suhu badan seseorang berbanding mereka yang lain. Menutup kepala juga bermanfaat bagi kesihatan dimusim panas. Pakar otak, V.G Rocine mengatakan fosforus otak akan mencair pada suhu 108° Fahrenheit. Keadaan ini boleh berlaku apabila seseorang terdedah kepada panas terik tanpa menutup kepala. Pencairan fosforus boleh menyebabkan fungsi otak menurun dan akan memberi beberapa kesan negatif kepada otak”.
Artikel Highest Phosphorus Foods di Canadian Neuro-Optic Research Institute Online juga menyatakan bahawa :
“ Sekiranya suhu badan seseorang mencecah lebih daripada 105° Fahrenheit ia amat berbahaya kerana fosforus otak akan cair dan menjejaskan kesihatan otak. Jesteru kepala hendaklah ditutup dalam keadaan cuaca panas”.
So, ada rasa nak tutup tak?

3 kata penuh gaya:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP