Selamat Datang ke ruangan informasi cahayamylife.com! Semoga bermanfaat untuk semua~

18 April 2011

Home » » Kesan Syaitan Atas Pembaca Pengamal Al-Quran

Kesan Syaitan Atas Pembaca Pengamal Al-Quran


Ini aku dapat melalui email. Ringkas dan padat aku terima dari Doktor Madihah Kama, lecturer aku time aku sem 3 kot. Aku pun lupa. Dah lama tak jumpa. Sekarang ni dah grade, lagi la tak jumpa.hee~ Rajin ustazah tu hantar email kat kitorang ni. Semua dalam Bahasa Arab. Ni je Bahasa Melayu.hee~ Pasal ustazah tu pandai sikit-sikit bahasa melayu ni. Orang arab la katakan. Tapi campuran sini juga la.
Yang penting isi bawah ni.
Saat Anda membwa Al-Quran, syaitan biasabiasa saja...tengok je.. Saat Anda membukanya, syaitan mulai curiga. Saat Anda membacanya, ia resah dan gelisah. Saat Anda memahaminya, ia kejang kejangan. Saat Anda mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari. ia stroke. ............Teruskn membaca & mengamalknnya agar syaitan terus stroke . Saat Anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. Syaitan kata "jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung !" itu yang syaitan bisik, tapi saya kata: tolong sebarkan sebanyak banyaknya supaya syaitan tak ada peluang untuk menguasai kita....بارك الله فيكم

3 kata penuh gaya:

decrewz 18 April 2011 6:15 PG  

Tapi makin lama al-quran makin tinggal nama.. Cuba tanya anak2 muda sekarang berapa ramai yang reti baca al-quran..

Norhayati Rostam 18 April 2011 8:49 PG  

@decrewz
Erm..tu yg sempat belajar.
Kira kenal huruf jugak la.
Yang tidak tu lebih menyedihkan.
Tapi yang lebih menyedihkan, tahu membaca, pandai membaca, sedap membaca, tetapi jarang nak buat.
w.a.

SHM 18 April 2011 9:41 PG  

peringatan yg bgs...rmi yg jrg bkk Al-Quran jdikan rutin harian...

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP