Selamat Datang ke ruangan informasi cahayamylife.com! Semoga bermanfaat untuk semua~

19 April 2011

Home » , » Luahan Lelaki Terhadap Wanita

Luahan Lelaki Terhadap Wanita


Luahan Si Lelaki ni dapat dari blog burungman.

Wahai wanita 

Aku merayu kepada korang 

Jangan la pakai yang seksi-seksi 

Kerana mata aku jadi juling melihat korang 

Hidup aku jadi tidak tenteram 

Hati aku jadi jadi tidak keruan 

Menahan diri daripada menjadi tidak terkawal 

Melihat wajah yang cantik 

Melihat bentuk badan yang ramping 

Melihat kulit yang licin menggebu

Melihat lenggok langkah yang menggiurkan 

Aku tau, iman aku masih lemah 

Korang pun jangan la tambah melemahkan iman aku 

Aku berusaha menundukkan pandangan 

Tapi sampai bila aku mau jalan sambil tengok tanah?

Aku mau jalan dengan bebas 

Sambil tengok ke arah depan

Tanpa perlu risau terlihat korang yang seksi-seksi

Entah bila baru aku dapat merasai sedemikian


Wahai wanita

Aku suka melihat korang bertudung

Sungguh manis sekali dilihat

Tapi alangkah sayangnya

Tudung yang korang pakai itu terlalu mencantikkan

Lihat saja shawl, tudung yuna dan segalanya

Memang korang nampak cantik pakai semua tu

Tapi cantik atas sebab lain

Pakai tudung tapi masih menampakkan, err, 'dua gunung'

Pakai tudung tapi masih menampakkan bentuk badan

Pakai tudung tapi aurat lain tidak ditutup dengan lengkapnya

Aduh, terseksa batin aku

Korang lagi cantik dari wanita seksi

Tapi tidak ubah seperti wanita seksi

Masih membuatkan hati aku tidak keruan

Adakah aku terpaksa menundukkan pandanganku selama-lamanya?


Wahai wanita

Jangan la terlalu mencantikkan diri 

Kerana bagi aku, korang memang sudah cantik

Semua wanita memang cantik

Semua ciptaan Allah indah-indah belaka

Cukup la sekadar orang tertentu saja melihat kecantikan itu

Aku tidak sanggup menjadi perampas hak milik orang

Aku tidak mau berdosa kerana itu

Dan aku pun tidak mau korang berdosa jugak

Semua pun mau masuk syurga bukan?

Kecantikan bukan hanya perlu ditunjukkan di luaran saja

Kecantikan dalaman la yang sepatutnya ditunjukkan

Maksud aku bukannya tunjukkan hati tu kepada orang

Tapi jadi la wanita yang baik

Wanita yang menjaga agamanya

Wanita yang tidak menyebabkan hati lelaki jadi tidak keruan


Wahai wanita

Mari la kita berubah

Aku berubah dengan menahan pandangan aku

Korang berubah dengan mengubah penampilan korang

Kita sama-sama berubah

Aku tau memang susah untuk berubah

Tapi hasilnya pasti sangat baik

Aku dapat pahala, korang dapat pahala

Aku masuk syurga, korang pun masuk syurga

Senang saja sebenarnya

Aku tau, perempuan ego sikit bila sebut tentang kecantikan

Semuanya memang ingin nampak cantik

Tapi cuba la runtuhkan ego itu

Mind setkan minda korang

Fikirkan bahawa yang cantik-cantik itu perlu disimpan

Bukan untuk ditayang sesuka hati

Benda yang cantik itu berharga

Tetapi tidak perlu ditunjukkan kepada semua kecantikan itu

Apa gunanya bila semua orang tau?

Paling-paling pun, lelaki semakin tidak keruan hatinya

Yang perempuan pulak, akan ada yang cemburu

Jadi, mari la kita sama-sama berubah

Simpan la yang cantik-cantik itu

Kerana sampai bila-bila pun, korang memang cantik

I know you can do it, girls

-Luahan Hati Si Lelaki-

0 kata penuh gaya:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP