Selamat Datang ke ruangan informasi cahayamylife.com! Semoga bermanfaat untuk semua~

13 April 2011

Home » , , » Semua Lelaki Comel-Setuju?

Semua Lelaki Comel-Setuju?

Hah, sudah! Semua perasan comel. Yang sesetengahnya pulak kata, buang tebiat apa budak ni.haha. 
Tidak, tidak. Saya masih seperti dulu. Chewah! Actually itu tidak merujuk kepada semua ya. Nak update sikit je dari entri yang dua tahun lepas. Tentang kecantikan lelaki dan kegagahan wanita. 
Agak-agak korang hensem tak? hee~ Hensem tak hensem aku tak nak tengok pun. Yang perempuan memang cun belaka. So, jangan bagi aku tengok jugak. Ingat lelaki je boleh buat aku cair? Perempuan lagi aku cair. haha. Kesimpulannya, ghaddul basar. haha. Tundukkan pandangan kalian. Tapi buka mata kalian pada hati. Orite? Mata hati ye teman-teman. Hensem and cun bagai tu bonus je. PERKESO, ZAKAT apa semua bulan-bulan ado yo.

Lelaki yang cantik adalah:
· Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.
· Lelaki yang sedia menerima segala teguran.
· Lelaki yang memberi madu sesudah menerima racun.
· Lelaki yang tenang dan lapang dada.
· Lelaki yang baik sangka.
· Lelaki yang tak pernah putus asa.

-Aku susah nak jumpa lelaki yang tak menangis ni. Semua jenis menangis je depan aku. Yang tak nangis depan aku bapak aku and abang aku je la. 
-Rasanya ramai yang boleh terima teguran kot. hee~ Tapi aku tak. :p
-Yang ni rasanya ramai.
-Tenang dan lapang dada pun insyaAllah ramai.
-Baik sangka ni yang payah nak kata ni. Zaman sekarang ni ramai bebenor jenis cemburu saje.
-Macam-macam jenis tak putus asa ni. Tapi macam-macam jugak yang korang boleh rungkaikan.

Sekarang ni sebenarnya aku perlukan khidmat kaunseling.haha. Dulu-dulu korang yang minta khidmat kaunseling dengan aku, sekarang ni aku pulak. Bukanlah kena jumpa pakar kaunseling, cuma aku perlukan masa untuk membuat satu keputusan yang bijak, yang tidak menyentuh hati dan perasaan orang lain terutama mama and papa. Inilah masanya untuk berkhalwat. Opps.maksud aku, bersendirian dengan Tuhan. Aku sentiasa meminta denganNya, alhamdulillah ada yang mengingat untuk mengucapkan terima kasih. Sujud syukur itu perlu ya. Masih diberi peluang untuk bertaubat. Kalau rasa hidup lama lagi, taubat la sekarang. Sebab rasa lama tu yang bahaya tu. Bekerja macam hidup 1000tahun lagi, beribadah macam esok nak 'pergi'.

p/s:Agak-agak korang confuse tak yang update blog ni siapa sekarang? wahaha~

2 kata penuh gaya:

mekar 13 April 2011 pada 7:30 PTG  

Salam.
Point yg ke 2 : lelaki mudah terima segala teguran? mmm yang ni tak ramai lelaki ada sifat ini.

Cahayamylife 14 April 2011 pada 7:27 PG  

@Mekar
Wslm wbt
haha.
Yeke?
Saya bukan lelaki.
:D
Setakat ni alhamdulillah yang saya jumpa jenis mudah terima teguran.
Masalahnya saya yang tak boleh ditegur.
:D

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP